BRING-A-FRIEND

Verdien 4 weken gratis sporten bij aanmelding van familie, vrienden of kennissen!


Meer

Cardio

Kijk je eigen televisie zender tijdens je workout!

Fitness

Onder leiding van de beste instructeurs op het nieuwste apparatuur!

Abonnement

De abonnementen zijn per 4 weken. Dus geen lange contracten!

Onbeperkt en vrij

Inclusief Cardio/Fitness, Groepslessen, Zonnebank en Squash!

Sportcentrum Bodewes

Sinds 1985

Geen lange contracten

Alle abonnementen zijn per 4 weken.

Inclusief

Cardio, Fitness, Groepslessen, Squash en Zonnebank!

Begeleiding

Iedereen wordt begeleid door onze beste instructeurs!

GRATIS PROEFLES

Kom langs en ervaar een gratis proefles naar keuze!

ONZE SPORTEN

Al onze groepstrainingen staan onder leiding van "FREE STYLE" instructeurs. Dit betekent dat elke les specifiek van de creativiteit van de instructeur tot stand komt.

Cardio en Fitness

Onder leiding van de beste instructeurs met het beste apparatuur.

MEER

ZUMBA

Zumba brengt fitness en dansen samen in één effectieve workout. Dit effectieve fitnessprogramma geeft je een interval workout gebaseerd op de leukste Latijns-Amerikaanse dansstijlen als salsa, merengue en bachata.

MEER

SPINNING

Spinning® is hard werken en kost liters zweet. Maar je bouwt een enorm uithoudingsvermogen op. Wie er eenmaal mee begint, is vaak niet meer te stoppen!

Meer

PILATES

Je wervelkolom wordt sterker en soepeler, je lichaamshouding verbetert en je maakt je diepe spieren sterker.

Meer

YOGA

Je lichaam en adem leren beheersen, dat zijn de belangrijkste pijlers van Hatha yoga.

Meer

KICKBOKS

Van sparren tot zaktraining.

Meer

STEPS

Step-Aerobics is een geweldige workout om je algemene conditie en het figuur van je onderlichaam te verbeteren.

Meer

CALLANETICS

Callanetics is een low impact fitnesstraining op muziek. Het is vooral gericht op het verhogen van de spanning in je spieren. Callanetics biedt grondoefeningen, gericht op spierversteviging van de bekende probleemgebieden: buik, billen en benen.

Meer

SQUASH

Squash is een racketspel dat door twee personen in een gesloten ruimte wordt gespeeld en een klein beetje vergelijkbaar is met het tennisspel, althans in zoverre dat de spelers hier niet tegenover elkaar staan maar naast elkaar en gebruik kunnen maken van muren. Er is dan ook geen net gespannen en de (zachte) bal wordt steeds tegen de tegenoverliggende wand gespeeld.

Meer

PUMP IT

Fitness op muziek!

Meer

FITNESSPLEIN

Small group trainingen lekker buiten op het plein

Meer

ZONNEBANK

Lekker bruin worden op onze turbo bruiner!

Meer

Nieuws

NU

Sportcentrum Bodewes: Stephan

Fitnessplein

Het fitnessplein draait op volle toeren!
NIEUW in Nederland!


- Technogym Fitness apparaten buiten
- Elke week nieuwe apparaten klaar voor gebruik
- Cable jungle, Lower Back, Leg Extension onlangs toegevoegd
- Vergeet je zonnebril niet :)

Kom langs voor een gratis proefles!

 

NU

Gold coach: Gonja

Let op! Nieuwe openingstijden!

Vanaf heden hanteren wij de volgende openingstijden:

Maandag - Vrijdag: van 08:00 tot 22:00
Zaterdag: Van 09:00 tot 13:00
Zondag: Van 09:00 tot 15:00

29JUL

Sportcentrum Bodewes: Stephan

Bouwvak

Aangepaste openingstijden tijdens de bouwvak vakantie.

29 jul 2019 t/m 16 aug 2019

Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 12:00 en van 18:00 tot 22:00
Zaterdag gesloten
Zondag van 09:00 tot 15:00

Blog

Alle Tips & Tricks van onze Gold Coaches!

3Dec

Gold Coach: Robert

Hoe vaak verander jij van oefening?

Afwisselen van oefeningen is net als variatie in trainingsvolume en intensiteit een manier om je lichaam een nieuwe prikkel te geven. Maar je lichaam verveelt zich niet zo snel als je denkt! Het te vaak wisselen kan zelfs averechts werken.

Zodra je een nieuwe oefening doet, word je al snel beter in die specifieke oefening. Die verbetering van je technische vaardigheid (want dat is het in feite) zorgt ervoor dat je de oefening zwaarder en zwaarder kunt uitvoeren. Die verbeterde vaardigheid is een kwestie van neurologische factoren. Je probeert gewoon de oefening onder de knie te krijgen. Wel eens stagnatie gehad na een langere tijd een oefening gedaan te hebben? Dit betekend meestal dat je de oefening onder de knie hebt.. dan begint het dus pas echt!

Op dit punt is het verleidelijk te switchen naar een andere oefening, waarbij je weer evenveel weken vooruitgang kunt boeken. In feite is hier sprake van schijnprogressie. Want terwijl je beter en sterker wordt in deze oefening, verleer je in feite weer je oude oefening. Daar kom je achter wanneer je deze weer in je trainingsprogramma toevoegt en praktisch weer bij nul moet beginnen.

Ons advies: Het is beter een oefening een tijdje een kans te geven om maximale progressie te maken. kom je dan bij een plateau, varieer dan eerst in volume en intensiteit.

Heb je nou persoonlijke vragen? Kom dan langs bij 1 van onze instructeurs!

6NOV

Gold Coach: Robert

Pindakaas!

Als sporter hoef je heus niet alleen kipfilet op je boterham te doen. Ook pindakaas is, om verschillende redenen, prima broodbeleg voor wie meer spier- en minder vetmassa ambieert.

Wat er in pindakaas zit? Pinda’s natuurlijk! Maar ook bij pinda’s is er wat taaltechnische verwarring. Pinda’s worden ook wel aard- of grondnoten genoemd, olienoten of apennoten. Maar strikt genomen is de pinda helemaal geen noot, maar een peulvrucht, net zoals bonen, erwten en linzen. Dit is in feite ook de reden dat pinda’s als zaden zoveel eiwitten bevatten, die nodig zijn voor de groei van de nieuwe plant.

Laten we de vele positieve eigenschappen van het bruine goedje eens opsommen:

👉Eiwitten- Pindakaas bevat per 100 gram ongeveer 22 gram eiwitten. Dat is per 2 broodjes (30 gram) maar liefst 7 gram eiwitten! Ook zorgen de eiwitten voor een verzadigingsgevoel. Een broodje met pindakaas vult dus veel meer dan met hagelslag of jam!

👉Gezonde vetten- Pindakaas is rijk aan gezonde vetten. Per 100 gram levert pindakaas 54 gram vetten, waarvan 45 aan gezonde vetten. Deze zijn goed voor de hart en bloedsomloop en verkleinen de kans op diabetes type 2.

👉Kalium- De meeste mensen krijgen te veel natrium binnen via zout. Dat kan zorgen voor een hoge bloeddruk en vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Pindakaas is een goede bron van kalium, de tegenhanger van natrium in het reguleren van je vochtbalans en bloeddruk. Behalve dat kalium natrium tegenwerkt, zorgt het ook voor een goede prikkelgeleiding en het samentrekken van spieren en je hart (ook je hart is een spier). Nu snap je ook waarom je beter ongezouten pinda’s kunt eten. Pindakaas gaat bovendien goed samen met een andere goede bron van kalium: banaan!

LET OP: Pindakaas is een zeer voedzaam product. Voedzaam betekend ook vaak calorierijk. Eet dus niet teveel pindakaas. Ook is het natuurlijk opletten geblazen voor de mensen met een notenallergie.

29OKT

Gold Coach: Robert

Eiwitten

De belangrijkste punten over eiwit ''Timing'':

👉 Als het gaat om eiwitten ten behoeve van spiergroei, is de totale inname op een dag het belangrijkste. Andere aspecten, zoals de kwaliteit van de eiwitten, en de spreiding en timing van eiwitinname, zijn van secundair belang.

👉 Je lichaam heeft heeft niet enkel de uren na de training veel eiwitten nodig. Maar het kan soms wel oplopen tot 24 uur na de training! Wel zijn de uren net na de training het belangrijkst.

👉 Zorg dat je spieren direct tot enkele uren na de training van eiwitten worden voorzien. Mik op zo’n 40 gram eiwitten.

  • WORD NU LID!
  • Voel je lekker en fit